کتاب چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم؟
کتاب چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم؟

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

کتاب «چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار كنيم» نوشته ليل لوندز، قدم به قدم تکنیک‌‌های برقراری ارتباط را با زبانی شیوا و شیرین و درعین‌حال با جزئیات شرح می‌دهد. این کتاب که در حوزه‌ی ارتباط اجتماعی قرار می‌گیرد، به ما در یادگیری راه‌های افزایش اعتماد به نفس، داشتن فن بیان قوی و… کمک می‌کند. با ما باشید تا بیشتر با این کتاب کاربردی آشنا شوید.

شناسنامه‌ی کتاب

عنوان اصلی کتاب: How to talk to anyone

عنوان کتاب به فارسی: چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار كنيم

نویسنده: ليل لوندز

سال انتشار: ۱۹۹۹

درباره‌‌ی کتاب چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار كنيم

انتخاب عنوان کتاب در نهایت هوشمندی شما را به خود جذب می‌کند تا هر چه بیشتر توانایی ارتباط اجتماعی‌تان را بالا ببرید. اما این زیرکی به‌معنای حقه نیست، چون این کتاب در کمال صداقت به سؤالات و راهکارهای برقراری رابطه در موقعیت‌های مختلف می‌پردازد.

این کتاب شامل ۹ بخش و ارائه‌ی ۹۲ راهکار ساده برای برقراری ارتباط است که در عین سادگی، بسیار مؤثرند. یادگیری تکنیک‌هایی که در نگاه اول شما را شخصیتی اجتماعی و مبادی آداب نشان می‌دهند، حتما دلخواه هر کسی و در هر جایگاه و ملاقاتی است؛ هرچند برای برخی افراد این خواسته به آرزو بدل می‌شود. سرفصل‌ها نیز با دقت و وسواس انتخاب شده‌اند تا مبادا ذکر نکته‌ی خاصی از قلم بیفتد.

آیا این کتاب برای شماست؟

اگر در روابط کاری خود با همکاران‌تان گاهی اوقات دچار مشکل می‌شوید یا در قرارهای عاشقانه خجالتی هستید، این کتاب راهگشاترین خواهد بود. در این کتاب راه‌های افزایش اعتمادبه‌نفس، چگونگی به‌کارگیری زبان بدن و همچنین تأثیر آن بر رفتار شخص مقابل به‌خوبی توضیح داده می‌شود. این کتاب حتی پا را فراتر گذاشته و شما را در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهد. مثلا اینکه اگر یک هنرپیشه یا سیاستمدار مشهور را از نزدیک ببینید یا قصد ملاقات با وی را داشته باشید، بدون‌شک باید در انتخاب نوع کلمات و ظاهر خود دقت بیشتری کنید. پس اگر به روابط بیرونی خود اهمیت می‌دهید و قصد دارید در هر جمع و برای هر کسی شخصیت قابل‌احترام و دوست‌داشتنی باشید، این کتاب برای شماست.

در حاشیه

بدون شک تجربیات هر نویسنده در اثری که خلق می‌کند، به‌طور مستقیم دخیل است؛ اما اینکه تا چه حد این تجربیات در جهت درست و منطقی به‌کار گرفته شوند، نیاز به توانایی دارد. لیل لوندز نیز پس از سال‌ها تدریس در مقطع ابتدایی، شغل خود را ترک کرد و به‌دلیل علاقه‌ی وافرش به سفر، تصمیم به آشنایی با مردم دیگر ملل گرفت و نتیجه‌ی تجربیات خود را به‌صورت چند کتاب منتشر کرد. عمده آثار او نیز در حوزه‌ی ارتباط، روابط تجاری و چگونگی افزایش اعتمادبه‌نفس است. البته در این راه بسیار موفق هم بوده، چون کتاب‌ها، مقالات و کنفرانس‌های او با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. کتاب چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار كنيم نیز پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب لیل لوندز است. او براساس تجربیات خود، ده عنوان کتاب نوشته که به ۲۶ زبان مختلف ترجمه شده‌اند.

شما می‌توانید همین حالا کتاب صوتی چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار كنيم را با کی فیت بالا از وبسایت نوار تهیه کنید.

بخشی از کتاب

وقتی برای اولین بار با کسی ملاقات می‌کنی، تصور کن که او یک دوست قدیمی است. چقدر بد که فرازونشیب‌های زندگی، شما را از هم جدا کرده است، ولی خواست خدا بود که این مهمانی (جلسه، انجمن) تو را دوباره به دوست قدیمی گم‌شده‌ات رسانید. این تجربه‌‌ی لذت‌بخش تعدادی واکنش‌های زنجیره‌ای فوق‌العاده در تمام بدن تو ایجاد می‌کند.

وانمود کن که چشم‌هایت را با چسـب به چشم‌های مخاطبت چسبانده‌ای. حتی وقتی که حرف‌های طرف مقابلت تمام شد، نگاهت را از او نگیر‌؛ وقتی هم که مجبـوری نگـاهت را به جای دیگری بیندازی، تا آنجـا که می‌توانی آهسته و با اکراه این کار را انجـام بده و آن چسـب را آن‌قدر کش بده تا سر انجام همچون ریسمان نازکی پاره شــود.

منبع : چطور