چند حدیث کوتاه از امام زمان به همراه ترجمه
چند حدیث کوتاه از امام زمان به همراه ترجمه

بررسی چند حدیث کوتاه از امام زمان کوتاه به همراه ترجمه

گنجینه‌ای گران‌بها از پیشوایان دین به ما رسیده‌است بنام حدیث.
احادیث امامان معصوم در کنار آیات نورانی قرآن کریم از چشمه‌های ناب و زلال معرفت به شمار می‌آیند که معارف دینی را به ما می‌آموزند.
به فرموده حضرت رسول باید قدردان این دو میراث قرآن و عترت باشیم و دین خود را از این دو منبع مطمئن فراگیریم و به آن عمل کنیم.
آنچه در این پست می‌خوانید برگزیده چند حدیث از امام‌ زمان است که لابه‌لای کلمات نورانی وجود مبارک حضرت انتخاب‌شده است.

برای خرید بیرق میتوانید به فروشگاه اینترنتی بافت ستاری مراجعه کنید .

حدیث از امام زمان کوتاه به همراه ترجمه

نشر روایات و احادیث از امامان ثواب زیادی دارد آنمان که رسول خدا (ص) می‌فرمایند :
هركس دو حديث سودمند بياموزد يا آن‌ها را به ديگرى آموزش دهد كه از آن دو حديث، بهره‌مند شود، اين كار بهتر از شصت سال عبادت است.
بنابراین ما نیز سعی کرده‌ایم با انتشار چند حدیث از امام زمان کوتاه به همراه ترجمه هم گامی در راستای نزدیک کردن ظهور حضرت برداریم و هم از ثواب آن بهره‌مند گردیم تا برای دنیا و آخرتمان سودمند باشد.

 

إنَّ اللّه َ بَعَثَ مُحَمَّدا رَحمَةً لِلعالَمينَ و تَمَّمَ بِهِ نِعمَتَهُ.

خداوند محمد را برانگيخت تا رحمتى براى جهانيان باشد و نعمت خود را تمام كند.

 

اَنَا خاتِمُ الأوصیاءِ وَ بی ‌یَدفَعُ اللهُ البَلاءَ عَن اَهلی و شیعَتی.

من ختم کننده‌ی راه اوصیا هستم و به‌وسیله من خدا بلاها را از اهل بیت من و شیعیانم دفع می‌کند.

 

أنَا الَّذی أملأُها عَدلاً کَما مُلِئَت جَورا

منم که زمین را از عدالت لبریز مى‎کنم، چنان که از ستم آکنده است.

 

حدیث از امام زمان کوتاه به همراه ترجمه

 

أمّا وَجهُ الاِنتفاعِ بِی فی غَیبَتی فَکَالاِنتِفاعِ بِالشَّمسِ إذا غَیَّبَها عَنِ الأبصارِ السَّحابُ

چگونگى بهره‌مندی از وجود من در دوران غیبتم، همچون بهره‌ای است که از خورشید می‌برند، آنگاه ‌که ابر آن را از دیدگان نهان می‌کند.

 

إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَی هُوَ اَلَّذِی خَلَقَ اَلْأَجْسَامَ وَ قَسَمَ اَلْأَرْزَاقَ لِأَنَّهُ لَیسَ بِجِسْمٍ وَ لاَ حَالَ فِی جِسْمٍ لَیسَ کمِثْلِهِ شَیءٌ وَ هُوَ اَلسَّمِیعُ اَلْعَلِیمُ

همانا خداوند متعال، کسی است که اجسام را آفریده و ارزاق را تقسیم فرموده، او جسم نیست و در جسمی هم حلول نکرده، «چیزی مثل او نیست و شنوا و داناست».

 

لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ عَلَی اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الُْیمْنُ بِلِقائِنا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا.

اگر شیعیان ما که خداوند آن‌ها را به طاعت و بندگی خویش موفق بدارد در وفای به عهد و پیمان الهی اتحاد و اتفاق می‌داشتند و عهد و پیمان را محترم می‌شمردند، سعادت دیدار ما به تأخیر نمی‌افتاد و زودتر به سعادت دیدار ما نائل می‌شدند.

 

إنَّ الْجَنَّهَ لا حَمْلَ فیها لِلنِّساءِ وَ لا وِلادَهَ، فَإذَا اشْتَهی مُوْمِنٌ وَلَداً خَلَقَهُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِغَیرِ حَمْل وَ لا وِلادَه عَلَی الصُّورَهِ الَّتی یُریدُ کَما خَلَقَ آدَمَ (علیه السلام) عِبْرَهً.

همانا بهشت جایگاهی است که در آن آبستن شدن و زایمان برای زنان نخواهد بود، پس هرگاه مؤمنی آرزوی فرزند نماید، خداوند متعال بدون جریان حمل و زایمان، فرزند دلخواهش را به او می‌دهد همان طوری که حضرت آدم (علیه‌السلام) را آفرید.

برای خرید پرچم های مذهبی میتوانید به فروشگاه اینترنتی بافت ستاری مراجعه کنید .